Avalehele ESTENGRUS
Koosseis Kroonika Album Muusika Kontakt Kooriliikmele
Kontsert

SOPSU ehk Kalevi Kammerkoori SOPranite SUusareis

Esimese jaanuari õhtupoolikul 2007 kell viis sõitsis Kalevi Kammerkoori kammerkoosseis koos ilmatu hulga fännidega Tallinast välja Slovakkia poole. Reisi algus nagu ikka - põnevus, vabanemine argipäevast, eufooria, ootused, lootused, raputused, unustamine.

See kõik meid tabas.

Sõit Slovakkia suusapealinna Popradisse (väidetavalt ja ehk ongi tõsi) kulges igati ootuspäraselt - kes magas terve tee ehk 24 tundi järgemööda ja vahelduva eduga, kes lubas endale argipäevast sootuks vabamat olekut, kes lihtsalt loobus mõtlemisest ja oli ka neid, kes nautisit VIPiks olemist. Viimased säilitasid oma staatuse reisi lõpuni. Siinjuures toome väikese seletava täpsustuse - VIPseltskonda kuulusid kõik lapsed, olgu vanad kui tahes :)

Tore. Teate. Euroopa Liitu kuuludes on "talvel" ilm igal pool sama. Must maa, pilvine taevas üksikute eredate meeldetuletustega päikesest. Mõnel maal veab - neil on mäed ja seal on lund. Mida kõrgemale, seda ehedamat, vabrikut ei vajata.

Läheme tagasi koori juurde.

Siirast elevust täis trügiti vabrikulumele proovima, kuidas mäesuuskamine tundub. Mis tunne tekib sinka-vonka mäest alla lastes ja sinna vahele ohtralt uperpalle tehes? Mõni oli osavam, ei kukkunud, ei teinud Pinksi suusaasendit (vt pilti albumis), lihtsalt liugles mööda mäenõlva ja tundis elust mõnu. Mõni ignoreeris masse ja sammus omal jalal mäenõlvapidi edasi-tagasi kuni teised lõpetavad. Kõigil oli põnev.

Oh, ja mis me räägime. Pärast edasi-tagasi sõelumist suusa"lumel" oli vastuvaidlematult (andke mulle andeks, kes teisiti arvavad) päevade punktiks ja mõnulemise objektiks termaalveebasseinid. Vali veesoojust, vali seltskonda, vali torust allalaskmise (hirmus kogemus allakirjutanu poolt, muideks) või veebaari nautlemise vahel. Igaühele midagi.

Nii kulgesid reisi esimesed viis päeva. Kuni õhtusöögijärgse ajani. Siis algas töö. Meid ootas ees 6. jaanuar, kolmekuningapäev, kontsert Popradi Luhtheri kirikus.

Hotelli poolt saime harjutamiseks ruumi, mida takkajärgi uuesti proovida ei tahaks. Väike ja jõhker. Loodan paljusid arvamusi ühinevat allakirjutanuga, et paremat "puuga pähe löömist" akustika osas oleks olnud palju tahta. Aga me laulsime, saime lõpuks kõlad kokku ja ootasime hommikut.

Kolmekuningapäev. Kontsert, mis kulges üle ootuste kaunilt. Kirikut täitev publik lasi kohati enesest läbi külmavärinaid, kohati poetas pisaraid. Suusatama tulnud koorifännid nautisid laulu ja imestasid "miks nad bussis sama häält ei teinud". Me tahtsime üllatada, me oskasime ja suutsime.

SOSPU - see on esimene omanäoline koori ajaloos. Paljud said tänu korraldaja Mirjalmile mäesuusapisiku südamesse. Kummardus siinkohal mittesuusatamist armastavate kaasasolijate poolt - fotograafe ilmataat ei soosinud, muidu oleks ka suuskadeta olnud eri-maru-vahva. Ja tegelikult oli ka, mis seal salata :)))

Tänud, tänud, tänud.

Irka

Vaata pilte!Pildid albumis: SOPSU (Irka fotod, Veiko fotod, Kulno fotod, Aare fotod, Enely fotod, koorifänn Daniili fotod)

Liitu fännilistiga
Saad info kontsertide jm kohta otse oma meilile.